22.5.14

Trans2

10. "En sekund i livet för en sekund av livet och vi vet ingenting.
Räta på ryggen, höjer liv i huden, på vägen, täck den. Kommer du ihåg den känslan?
En sekund är du vaken, nästa: du är i en dröm och uppleva saker visste du inte att glömma.
Var du bor i buren, slog ut honom på vägen. Solen du ser.
Den jävla buren, slog ut honom i livet. Solen du ser? Frihet, spontanitet, storlek, kärlek.
Slog ut honom i livet."

11. "Jag är naturkastastrof. Promenader på ytan av jordbävningar, under mina fotspår.
Jag är ett naturligt fenomen. Jorden skakar och asfalt raster där jag går.
Allt är hurricane om mig. Lava flyter igenom mina ådror
Allt jag vet är ösregn och värmeböljor. Försöker hålla alla, stoppa döende borta.
Allt jag vet är drunkning. Ingenstans är okej att sova, du får mig att skämmas när jag talar.
Jag är en snöstorm som kommer att hålla mig varm. Jag är blixten, träffas?
Jag är översvämning som kommer att klara mig. Inte i närheten av min DNA, epidemi.
Inte gå, bara hålla sig borta, nära, bara hålla sig borta, nära."

12. "Du är för bra för att vara min.
Det enda som jag värdesätter, bränner chefen för mig oavsett.
Jag gör vad som helst, utan dig är jag ingenting. Vänligen lämna mig inte.
Jag kan vara din slav och ge dig vad fan du säger.
Att lyda dina ord, jag lovar och varje tum av mig kommer jag att ta bort.
Jag har bara fel, ger dig allt jag äger.
Att veta att du förtjänar mer och kommer att fortsätta att ta, om det är långt borta.
Jag faller sönder utan dig. Utan dig är jag ingenting. Utan dig, jag faller sönder."

13. "Vänligen aktivera mer ljus, jag kan inte stå för att ha belyst.
Blåsa ut alla ljus för att ta bort bakgrundsljud och tystnader.
Dra gardinen åt sidan, tänd taket, ge mig din hand, ångest.
Slå sönder mina grejer, att kasta fula ord, ta mitt öga, tar över nu.
Inuti, jag är så stark. Men utanför är snön kall så det har glitter men du vet inte.
Lägg till en stjärna, ses för långt borta, har slutat skinande. Du kan bara gissa."

14. "Det kan bli värre än så här. Och jag kommer att sakna det. Troligt, sannolikt.
Jag har ingen tatuering, du krossar mig tillräckligt, med din beröring.
Hennes händer var mjukstartare eftersom det grova.
Du är inte längre min och det är bra.
Jag är inte längre jag och det är okej.
Jag kan inte stanna på marken, men du håller mig i koppel.
Du är inte längre min, och det är bara bra. Jag är inte mig längre och det är okej.
Men jag kan inte andas när oåtkomligt, hålla mig i koppel."

15. "Gömmer sig från verkligheten, stannar inomhus.
Skada mig med minnen, meddelanden.
Vissa saker måste rengöras, som mina vener från blodet.
Hon drog mig in med stadig hand/händer, för att förbättra efter behov.
De slog ner mig flammande.
Du berörde mig, kallade mig ditt barn. Jag kände mig som ett rop.
Du gillade, gjorde mig och enbart mina dagar.
Jag glömde att du kväver kärlek långsamt."

16. "Jag skulle undvika, men jag vill ha dig. Hur mycket tid har jag till tankefrihet?
Vad gjorde du regelbundet i mina tankar? Deras roll är uppenbar, även om vi inte pratar.
Min roll övertas från en annan. Ligger utanför intervallet på grund av dig.
Vem är hon? Det är allt jag ber."

17. "Våra världar måste fråga. Jag vill inte vara den enda att vara rak.
Jag vill ta din korthår mellan mina fingrar.
Otillräcklig förklaring. Jag sprang runt hela blocket, hundra procent och levande.
Och ni ombads att, kunde du, avsluta mitt adrenalin aktier?
Fullständigt tomma hem, och gråter för att du inte ser mig.
Gå till en buss tom hem och gråter för att du inte är med mig."

18. "Mina läppar är blå med alkoxider. Mina dansande fötter, få din inträffat.
Det var för sent för oss att gå därifrån och jag kan inte ta något ansvar. Ingen håller varma handskar.
Jag kan inte ta ansvar, det är därför jag dansar.
Alla, alla kan inte lämna mig. Din framtid är förlorad, min molning.
Vem vill träffa mig här? Bredvid dansar de du inte ser är intresserade.
Andas in, de är inte du. Hoppas att behaga leva, behöver vi inte."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar