30.6.14

som mardrömmarna

Vulkanutbrottet föreligger
Du och han skulle inte

Sminka mig
Jag älskar dig
Jag älskar dig
Jag älskar dig

Kaptenen använder mig som ankare
Det bor myggor under tapeten
Det regnade glitter utanför fönstren
Om åran är Nilen

Under stjärnhimlen i mitt rum, lever
Explosion, augustifilmer
Madrassister
Zebran plockar mina ögonbryn

Min ideala kroppsvikt är dig ovanpå mig

Oh captain my captain
Jag är ingen kaninjävel
Att glaset sitter fast vid bordet
Det är klart, ingen födelsenatt utan öl

Ingen tanke på att bita av naglarna
De river upp vägarna där ute med sina bilar

Vi kör på 100
Du ger mig ect med bara händerna

Så försvann all ångest och jag blev euforisk
En bild av oss ovanifrån skulle visa
Liv1
Du är den första som vet
Vad är det bästa du vet?

Det vi pratade om i klätterträdet för några månader sen
Jag trodde att jag hade superkraften att se katter

Det här måste jag snacka med dig om rygg mot rygg
Jag vill betyda så mycket att alla låtar handlar om mig

Tuggu miau tomat
(och här inne ligger jag)
Jag låter bara folk som jag haft sex med måla mina tånaglar


2 kommentarer:

  1. Dynamisk och fantasifull poesi, Linnea! Jag gillar den.

    Det är alltid roligt att läsa andra skrivande människors bloggar.

    /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket!

      Radera