30.6.14

Spela på samlag

en av dina nackdelar är mer solbränd än den andra
spray-tan kan hjälpa dig
spriten kan hjälpa oss
slå ut
tänder nattlampor

så du aldrig somnar om
som naturen föreslår
före vi slår bort alla sunda tankar

billigt vin i bilen ersätter dem med sam
-lag-boken är ditt liv på dagen
men du avundas rådjuren som rovdjuren biter nacken av

när klockan slagit till
telefonförsäljaren
insamlingsbössan möter ditt gevär
vem är bättre nu vem vinner det här?

jag väger samma sak som efter all julmat
överväger kast över vägen
med samma saker som jag vet
att jag inte
ska ta sönder/under armen

mitt synsätt har ändrats till det sämre
jag brukar inte koka-in-te längre
jag undrar vilket av dem
som stämmer bäst överens med verkligheten

vad du verkligen heter
du är verkligen het
vågar du äta banan på tunnelbanan
full av skummisar
översätta taggen på väggen
på toaletten till läsbar sverige/svenska

det är en smaksak
men jag ler hellre än att gråta
dubbelhakan
i fotoautomaten
förstör bara hela dagen om du låter den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar