14.7.14

Allergier

Allt du lägger fram är rätt oavsett källan. Du är för fin för att vara min.
Du fattar ingenting, men tror du är objektiv. Jag håller med om allt för att palla.

Du är den enda som värmer mig när jag fryser fast du inte bryr dig.
Du är den enda som kan behålla blicken i fler sekunder än tänkt.
Jag kan göra allt för att vrida om, tillbaka klockan.
Jag kan lova saker som inte går att hålla för nån annan.

Du är den enda som stannar mig med bara blicken.
Du är den enda som bränner mig genom att nudda min arm.
Jag kan göra allt du vill för det är ingenting.
Jag kan lova dig nåt som aldrig sägs frivilligt.

Telefonsvararen försvinner. Du har börjat hålla käften.
Men glöm inte jag är elektriciteten, bland de mörka molnen.
Vi ramlade nästan ut för slänten (och), jag aktade mig inte. Efteråt var allt så mycket enklare än innan.

Du är den enda som håller mig hårt fast du inte bryr dig.
Du är den enda som förut aldrig letade anledning att säga nej.
Jag kan göra allt för att vrida om, tillbaka tiden.
Jag har svalt saker som inte går att hålla inne egentligen.

Du är den enda som kliar i benen som allergier
Du är den enda som bränner mig med andedräkten, röken
Jag kan vara allt du vill som om det skulle vara bättre än mig
Jag kan säga nåt som aldrig nånsin borde blivit sanningen

(Jag slänger mig i gruset för du vill hela tiden ha en annan)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar