2.7.14

Pommes frites

Jag är hög igen, äntligen
Mina fötter får inte vara närmare marken än 5 centimeter
Jag ser sushi och sashimi på fältet från bussen
Men rådjuret äter upp riset utan att bry sig om att dela med sig

Någon använder mig som anteckningsblock
Skriver på min panna så alla andra tror det är mina tankar de kan läsa
De kan handla om mjölk till pannkaka och ibland om ananas
Eukalyptus är så mycket bättre än Europa

Ska du stämma mig för att jag stal
Heta ytor och varningar från Statens Järnvägar
Eller ska vi spela på samlag, samma lag
Militär, superhjälte eller celestial, det är bara att välja

Tåget stannade inte ens i Flemingsberg
Denna gång får jag pistage*pralinbegär
Det gör faktiskt ont i magen när jag tar mig förbi spärren
på Max beställer jag franska äpplen men får något helt annat

Mini-mera, maxi-mindre
Jag fick en omtanke i handen
Systembolagets klapp på axeln
på 20:e födelsedagen

Jag köper en hamn, en ny näsa
Generalportioner är för stora
Men kan du ge mig pånyttfödelsemärken utanför suspekta tobaksbutiker
Så kan du SL:s tygs betydelse och vägen runt Globen

Det är en tunn grön linje
Men du försöker inte ens
Hålla dig upprätt
Lutar dig mot mig istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar