23.8.14

Inga flyktmöjligheter

Det är alltid mörkt i ditt rum, spela roll om solen går upp
Vi rökte samma cigarett där ute men det händer aldrig hädanefter

Du tackar nej har inga pengar kvar men jag vill bara ha sällskap

Du skulle inte ha råd att förlora en gång till
Som om du skulle komma ihåg att vara försiktig
På den vägen, i framsätet, det gör inget att du springer

Vi är dom som aldrig sover men inte för att vi inte behöver det
Luftballongen sprack på himlen, det fanns inga flyktmöjligheter
Vi är dom som tar dom snabba besluten, klipper håret i nacken utan att se
Skorna går alltid sönder på dom mest irriterande ställen

Jag har ingenting alls emot betongen
Den blev så mycket bättre efter godis och tabletter
Jag åkte nattbussen hem i jag vet inte hur många minuter
Vi känner varandra bara så djupt som mina hemligheter

Och jag vaknar går du och lägger dig
Du är omringad av dimma nu och jag vill inte gå in
Och innan jag somnar tänker jag inte längre på dig
Det bästa jag nånsin känt förblir ingenting

Du skulle inte ha råd att förlora mig
Som om du skulle komma ihåg att bry dig
På det sättet, i framsätet, 10 av 10 nej

Och när jag vaknar går du och lägger dig
Du är omringad av dimma nu och jag vill inte gå in
Och innan jag somnar tänker jag inte längre på dig
Det bästa jag nånsin känt förblir ingenting ingenting ingenting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar